Dag Lezertjes,
We hadden deze week gezien dat we nog enkele vragen niet waren opgelost die kleuters stelden over het themaproject 'SCHOENEN'!
Dus gingen we op zoek naar verdere activiteiten om onze vragen op te lossen.
1 van die vragen was: Waar koopt mama mijn schoenen want ik ga niet altijd mee en wat als mijn schoenen stuk zijn.
Die antwoorden hebben we gevonden door naar de winkels te gaan kijken en naar een schoenmaker.
Toevallig is de mama van een kindje in de klas een verkoopster in een schoenwinkel.
kinderen ruiken/voelen en kijken naar de verschillende schoenen.
We zien sportschoenen in de winkel staan en merken op dat er maar 1 schoen van een paar er staat.
Kleuters proberen dit uit wat voor hen niet eenvoudig was.
Op weg naar school en naar de schoenwinkel leren de kleuters stappen in het verkeer.Ze houden aan de afspraken van het verkeer.Nadien hebben alle kleuters een stempel gekregen omdat zij zich aan de winkelafspraken konden houden en zeker aan de afspraken in het verkeer.De kinderen merken op als ze nog 2 maar een stempel krijgen om de afspraken in het verkeer te respecteren krijgen ze een brevet.
Mama Adelina heel erg bedankt!
groetjes
De mluizenklas.
We hadden deze week gezien dat we nog enkele vragen niet waren opgelost die kleuters stelden over het themaproject 'SCHOENEN'!
Dus gingen we op zoek naar verdere activiteiten om onze vragen op te lossen.
1 van die vragen was: Waar koopt mama mijn schoenen want ik ga niet altijd mee en wat als mijn schoenen stuk zijn.
Die antwoorden hebben we gevonden door naar de winkels te gaan kijken en naar een schoenmaker.
Toevallig is de mama van een kindje in de klas een verkoopster in een schoenwinkel.
kinderen ruiken/voelen en kijken naar de verschillende schoenen.
We zien sportschoenen in de winkel staan en merken op dat er maar 1 schoen van een paar er staat.
We gaan een kijkje nemen in het magazijn van de winkel en ontdekken dat alle schoenen een andere code hebben .De code op de schoen uit de winkel is hetzelfde als de code op de schoendoos in het magazijn.Daarom zijn ze vlug terug met de juiste paar schoenen. Ook de manier waarop de schoenen in de doos wordt gestopt is niet hetzelfde.Met de zool tegen de rand van de doos en de tippen mogen elkaar niet aanraken.
Kleuters proberen dit uit wat voor hen niet eenvoudig was.
Op weg naar school en naar de schoenwinkel leren de kleuters stappen in het verkeer.Ze houden aan de afspraken van het verkeer.Nadien hebben alle kleuters een stempel gekregen omdat zij zich aan de winkelafspraken konden houden en zeker aan de afspraken in het verkeer.De kinderen merken op als ze nog 2 maar een stempel krijgen om de afspraken in het verkeer te respecteren krijgen ze een brevet.
Mama Adelina heel erg bedankt!
groetjes
De mluizenklas.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten